because a fighter never quits.

Då var det återigen måndag då, mina kära vänner. Trodde fan i mig aldrig att denna veckan skulle komma. Nu är vi verkligen nära flytten till lägenheten och inget annat vore acceptabelt. Förlängt en natt på hotellet till imorgon, känns helt okej eftersom det indiska paret i receptionen är fenomenala. Dock längtar jag efter telefonsamtalet till banken imorgon morgon. Håller verkligen tummar och tår för att allt ska ha gått i hamn denna gång. Ni som känner mig vet ju att jag inte är en person som uppskattar att behöva vänta längre stunder. Min otålighet är väl en av mina större sämre egenskaper skulle jag väl tro.

Dagen idag har känts lite sådär smått seg. Började med att dra en sväng till skolan och fixa med kurserna och ID kort. Kan inte direkt släppa tanken på vad det är som gör mig så fruktansvärt ofotogenisk? Går verkligen inte låta bli att flina åt det fotot, fy in i hela helvete vad fult det blev! Haha! Tursamt nog så görs det ett nytt varje termin. Tog även chansen idag att prata lite med en studierådgivare om kurserna osv. Fick lite bättre förståelse för systemet och hon tyckte att mitt schema var bra. Blir två engelska kurser, matte och förhoppningsvis en 2 designs kurs som tillhör ett av alla ämnen som jag måste läsa för att få min AA degree. Och det är inte få ämnen det! Hon trodde jag skulle bli klar på tre år. Hej hej, stort studielån!
Efter skolan så blev det pannkaksfika hos Annelie. Riktigt skönt med lite omväxling från alla cafe besök. Tv hade hon också, vilken lyx! Gick iofs ett skit program, CSI någonting läkare någonting. Hade jag överlevt utan, men var skönt att få titta lite iq befriat på något och låta tankarna vila en stund. Nu vanskas det snart kvällsmat! Har lyxat till det med att byta ut den trogna nudel koppen mot en färdig spaghetti och köttfärssås rätt. Smakar förhoppningsvis gott!
Efter det blir det en snabb dusch för att sedan ge sig iväg till La Brezza. Ska tydligen vara som ett mindre Isla Vista där och nya feststället för denna termin. Blir intressant att se vad det är för folk som rör sig i dom krokarna!
Hoppas ni alla har/hade en bra måndag!
Vi hörs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0