Going forward!

Indeed. Flyttade tidigare in i ett hus idag i ett område som heter Mesa. Adressen är 702 surf view drive Santa Barbara, CA. Kan ni med all säkerhet kolla in på google maps. Men hur som hur. Det är hyfsat schysst! Den amerikanska standarden är ju inte direkt likvärdig med Sveriges. Det enda som jag faktiskt hänger upp mig på är VARFÖR går amerikaner med skor inomhus?! What´s the deal with that?! Sjukt bekvämt beteende. Och alla dessa fula heltäckningsmattorna. Jag förstår inte riktigt logiken i det. Heltäckningsmatta+utomhus skor= hur tänkte ni där?

Annars är allt toppen. En aning frustrerande att man inte kan engelska flytande och ibland börjar jag även stamma för jag blir så in i bombens otålig och vill säga allt på en gång. Eh ja. Sen är det ju tusen saker som ska ordnas med en gång, så vissa stunder har man i ärlighetens namn bara velat säga upp allt som har med skolan att göra och joina uteliggarnas relatitvt bekymmerslösa liv på parkbänkarna runt om.. och då har jag ju inte ens varit här i en vecka. Tur man har en rejäl gnutta envishet. Annars hade man ju till en början inte suttit här. För ni ska vara veta vad det tär på att vara ifrån mannen. Absolut det jobbigaste jag gjort någonsin! Men det är 4 månader och 11 dagar kvar nu bara. Ja! Jag har självklart stenkoll på det. Lustigt vore det väl annars.

Så. Jag hade tänkt lägga upp lite bilder som tagit under dagarna med mobilen, men givetvis vill inte Reins dator samarbeta med mig. Har bla bilder på vårt sovrum på vandrarhemmet. Vilket råtthål! Väldigt nöjd med att det bara blev två nätter av fyra där. 30 dollar/natt. Och bara en riktig toalett inne på damernas. Dom andra två hade bara duschdraperier för sig som "dörrar". Man sov i våningssängar. Skit läskiga.. Verkligen ångest! Varenda gång man vred på sig så kändes det som hela skiten gungade + att man väckte alla i rummet (var ca en halv meter mellan sängarna) och att den stackars tjejen under eventuellt fick dödsångest. sen hjade dom satt platslakan ruint madrasserna. Verkligen jätte smidigt. Det vanliga lakanet lossnade ju givetvis, trots att man bäddade hyfsat, så man klibbade ju fast i madrassen. Jävligt skitigt var det också, dom lär ju inte ha städat på ett år. Och då är det inte pedanten i mig som pratar.

Okej. Klockan är inte alls mycket här, faktiskt bara 21.05, men jag är rejält trött. Igår när vi var ute på hus/lägenhetsjakt så gick vi i sammanlagt 6 timmar. Varav vi lunchade en snabbis. Känns i vaderna idag kan jag ju säga. Hann dock igår bla med en snabbvisit på skolans ena campus, sjukt stort!! Imorgon är det inskrivning på skolan mellan 8-16. Tänkte få det avklarat så tidigt som möjligt för att sedan inhandla en dator så man kan få komma igång med Skype snart. På tal om samtal, ring eller smsa inte mitt amerikanska nr alldeles för ofta. Det kostar pengar för mig när ni ringer och att ta emot sms. Korkat, jag vet!

Ha det gutt, gott folk!
Så hörs vi.

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Madde

Kul att kunna läsa om hur du har det! =)

Låter en aning stressigt just nu men det kommer lugna sig ska du se och du kommer ha det superkul! Hoppas det går bra med skolan oxå! Måste vara tufft att läsa ämnen på engelska! Men heja dig du fixar det! =)

Kram på dig!

2010-08-03 @ 09:21:59
Postat av: galem

haha va skön du är!

det där med att bära skor inomhus tänkte jag fråga min värdfamilj om, men jag fick just svaret på den frågan antar jag ;)

helt sjukt låter det. jag kommer strejka!



skönt att det går framåt för dig!



ta hand om dig! kram

2010-08-03 @ 11:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0