good morning, and for me good night..

Dagen ifråga har varit riktigt kul faktiskt!
Började med att vi traskade iväg till grillfesten som skolan anordnade för alla nya internationella studenter. Självklart kryllade det lika generöst med svenskar där som det gör överallt annars, vilken besvikelse. Fick också höra att det tydligen är 800 av de 1500 internationella som är just det, svenskar.. Inte undra på att lokalbefolkning inte blir särskilt förvånade när dom får svar på vart man kommer ifrån. Men utöver det så var det kanon! Nära stranden, lagom mycket folk och underbart väder. Efter grillningen blev det en snabbvisit i mataffären, min mjölk var slut = katastrof, och givetvis en runda in på JJ´s liquor and wine för införskaffning av vin inför morgondagen. Lurar nämligen en fest runt hörnet imorgon kväll.. nice, nice! Väl hemma så blev det att återhämta lite krafter, behövs varmare dagar. Runt halv sju,sju tiden drog vi oss ner till stranden vid piren och körde lite beach volleyboll! Hur skoj som helst! Så inför nästa termins kursval har jag nu fått ännu mer beslutångest. Surfing, pilates eller beach volleyboll? Återstår att se, sa geten och gick eller vaddå.. Hur som hur!  Vi var ju inte direkt dom enda människorna nere på stranden heller. Var fullt ös där på jag vet inte hur många! Tydligen pågick det någon kickball turnering och det vinnande laget fick åka till Las Vegas för slut match där. Själva sporten såg riktigt kul ut och det hela påminde om brännboll, fast man sparkade bollen med fötterna. Måste jag definitivt testa när chansen ges! Från stranden var vi iallafall hemma runt 9.00 pm  och jag känner mig sådär gutt trött och tillfreds efter en dag med lite aktiviteter. Jag har även idag hunnit lägga upp en klänning för hand också, vilket verkligen var på tiden då jag köpte den för två månader sen. Slöfock som man är vissa gånger.. så nu längtar jag verkligen efter en skön nattsömn och morgondagen..




Kommentarer
Postat av: Ia

vilka härliga bilder=) du har det gutt i värmen du=) kram kram

2010-08-20 @ 21:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0