Good morning.


Eller ja. Klockan är 09.30 här och jag vaknade av mig själv vid 07.00. Kalifornien har vänt om mig till en morgon människa. Lika förvånande som jag, misstänker jag? Jag är iallafall hejdlöst förvånad eftersom jag saknar att kunna sova bort en hel dag..

Idag är det sådär grymt mycket att göra. Åtminstone känns det som så.. vilket det har gjort i princip varje dag sen man landade här. Hinner knappt tänka på något annat..Hur som hur så ska jag och några tjejer iväg till Buena Vista nu vid 11.00. Ta tjuren vid hornen, är rejält trött på allt dimmigt snack. Under dagen måste jag också hinna till Bank of America, inhandla lite annat skit som är slut ( bla mat,schampoo, balsam, ansiktsrengöring, hårspray - som dom givetvis tog i den amerikanska tullen. Mitt dumma as som inte checkade in det. Dock lät dom rakhyveln/bladen vara kvar?? Amerikaner..) Sen vid klockan 13 och 16 så har alla vi nya elever, inte bara internationella, assestment tests i matte och engelska. Kollade faktiskt igenom de exempel vi fick med oss igår efter inskrivningen. Dö svårt. Jag kan ju med all säkerhet säga att jag kommer faila matten. Men efter svensk skoltid så är jag rätt van vid att det inte blir något annat. Det enda jobbiga är att om jag någon gång vill göra en transfer till ett universitet så måste jag ha läst ett x antal speciella matte kurser och klarat dom. Annars får jag inte plugga vidare.. känns verkligen hopfullt just nu. Får dock se det som ett senare problem. Det är ungefär så man får lägga upp allt här, ett problem/projekt i taget. Annars blir man helt galen och hela världen rasar på noll sekunder. Riktigt tuft.

Kan ju uppdatera er om att jag har varit rökfri sen den 30 juli! Hinner knappt tänka på cigg faktiskt (kanske ni förstår hur mycket annat det är att klura på). Visst, vissa stunder som igår när jag var påväg hem till huset så bröt jag ihop bakom mina solglasögon. Jag bara tjöt, tjöt, tjöt. Helt hejdlöst, så efter tag så var jag tvungen att sätta mig på en bussbänk och lyssna på bla Rolling Stones -Start me up. Kändes lite bättre, så drog igång all pepp musik jag kunde på. Dock rann fortfarande tårarna, men det växte åtminstone upp en ny sorts beslutsamhet i mig. Så idag, etfer att lipat en skvätt nu på morgonkvisten efter ett telefonsamtal med Niclas, så är jag mer beslutsam än någonsin. Idag ska jag flytta berg om jag så måste för att få som jag vill.  


Kommentarer
Postat av: Bahar

Du är stark gumman jag tror på dig!!

började gråta när jag läste de här inlägget.



Allt löser sig!



puss baby

2010-08-03 @ 19:10:48
Postat av: Frida

Du är supertuff Jessica och fixar det här hur bra som helst!!! Skickar en massa pepp från mig till dig :)

Lycka till med skolan.

Kram Frida

2010-08-03 @ 22:06:32
Postat av: Anna

Du fixar det, jag tror på dig! Vi kör nu lite pepptalk! Du är bäst, kom ihåg det!!



Puss

2010-08-03 @ 22:27:13
Postat av: Cissi

Du är så pass stark att du kommer att klara detta skit bra :D det är jobbigt i början det kan jag förstå. men Jessica Johansson ger inte upp så lätt inte ;)

Puss

2010-08-04 @ 22:03:12
URL: http://iissic.blogg.se/
Postat av: Anonym

gumman, det kommer gå fort nu, snart är det jul. om du är ledsen, gå och lägg dig, eller gör något du tycker är kul. då blir allt bra igen, tänkt på vad som är viktigt i livet.

2010-08-06 @ 02:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0