hey joe..

Har av någon anledning påbörjat en jimi hendrix period. Riktigt, riktigt bra..
Men ja ni, peoples. När det väl händer grejer här i Amerika, så händer det definitivt grejer. Mitt fiskminne säger mig att jag inte har berättat om att en svensk tjej blev knivskuren i La Brezza förra helgen? Brezza ligger cirka en backe nedanför oss. Kusligt obehagligt, svartsjukedrama som spårade ur till något sorts folk krig. Med 40 stygn fick hon behålla sitt liv. Tack och lov var jag inte där och såg allt med egna ögon, istället var jag ute på krogen och bevittnade ett krogslagsmål. Vi fick nästan bordet i knäet, men klarade oss utan större skråmor. Polisen var kvickt på plats vilket var imponerande och behövande.. Dagarna gick och skolan började som ni alla vet. Och skoltstart är ju lika med mängder av elever och skolans campus kryllade verkligen av folk i alla möjliga åldrar. Men en skolstart innebär ju lite mer än seriöst plugg vissa gånger. Som kronan på verket tillkommer större fester och fler nu än innan. Var ute en sväng igår i Isla Vista, hade rätt kul, men jag är fortfarande inte imponerad. Dock vet jag ju inte heller på rak arm vad jag förväntar mig. En snabb summering är att det är den största festen jag varit på hittills, i ett lägenhetskomplex med en bakgård som vette ut mot vattnet. Månen fick vattnet att glittra, folk var fulla som as och dansade till någon techno/rave musik som sköttes av en eller två djs. De två lägenhetshusen som låg bredvid varann var också rätt fyllda med folk och utanför dörren så fick den som ville sig en ren vodka shot, som så fyndigt var placerade på en gammal trätunna. Kul, kul, kul.. var även den här kvällen ett mindre slagsmål som två svenskar blev inblandade i. Kanske vore läge för att börja ta karate lektioner?
Det var lite av fredagen det, nu återstår vad jag har gjort idag och det blir inga längre meningar där. Lite snabbt så har jag käkat bakismat på The Habbit, gått en sväng på state street, klippt/kortat till min lugg (skönt att kunna se och inte känna sig som en hund längre!) Var hemma runt 19.30 och hemma är vart jag har hållit hela kvällen. Meningen var att jag skulle plugga men en av mina sambos vännina fick åka till sjukhuset imorse. Visade sig som så att hon har en hjärnhinneinflammation och tjejen svävar nu mellan liv och död. Sjukt tungt. Tjejen i fråga har jag träffat och hälsat på en gång nere vid poolen, och livet känns bra helvetiskt orättvist när något sånt här händer en 22åring. Övrig åtgärder är fixade eftersom det smittar via andedräkt, saliv. Man får väl hoppas man klarar sig. Det är sjukt hur snabbt döden kan komma en in på livet på bara några timmar..
För mig är det nu läggdags, alla mina sambos sover i princip och jag är sist som vanligt, känns det som. Hoppas på en lättare, bättre dag imorgon.

21 augusti, Isla Vista

27 augusti, Isla Vista, Techo/rave festen.

28 augusti, State street

Kommentarer
Postat av: Anna

Men uscha, hoppas det går bra för tjejen! Hoppas allt är bra annars?! Ta hand om dig! <3

2010-08-29 @ 10:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0