om du går så långt som du kan se, så kommer du därifrån se tillräckligt för att gå ännu längre.

- John Wooden
Ännu en kväll går mot sitt slut i Santa Barbara. Dagen idag har känts som en belöning från ovanifrån. Det var en underbar känsla att äntligen få vakna upp i ett permanent boende. Min adress är nu 1000 Cliff drive, 93109 Santa Barbara. Ska ni skicka brev så skriver ni dit #7 efter Cliff drive så hamnar posten rätt i vår minimala postlåda.
Dagen idag har varit relativt lugn. Och jag har älskat det lugnet varenda minut som jag har fått njuta av det! Har hunnit pilla iordning i min garderob och i mitt toalett skåp, laddat ner lite låtar till ipoden och köra en omgång tvätt. Vilket var grymt välbehövligt. 2 dollar för en omgång. 1dollar för att tumla. Men jag sket i att tumla och slängde ut alla mina rena kläder på luftmadrassen och hängde det tvättade på tork i garderoben. Mindre effektivt, men dock billigare. Måste ju gå all in här nu gällande student livet..
Imorgon flyttar vår fjärde kvinnliga roommate in runt tio tiden. Efter det blir det en runda till K markt i Goleta, som man kan jämföra med Ullared. Massa skit, men billigt. Köpte bland annat min luftmadrass där för ca 30dollar. Den är cirka en halv meter hög och nittio bred. Enda nackdelen är att det känns som att man ligger på en geleklump och ligger man inte i mitten på den så glider man ner på närmaste sida. Vilket jag upplevde i natt. Vaknade nerklämd i en "håla" i madrassen och väggen. Det drog ju iallafall inte från balkongdörren.. Det påminner mig förresten om att jag måste inhandla mysbrallor, myströja och en pyjamas imorgon. Kvällarna är kalla och nätterna är ännu värre. Lite sådär halv konstigt med en sån nordpolen kyla när dagarna ändå är shorts vänliga. Men tydligen har dom haft en dålig sommar här med "vinter väder" enligt lokalborna (alltså mellan 20-23 plus grader) och att det ska bli mycket varmare i september och oktober.
Kände helt plötsligt att nu måste jag banne mig hoppa i säng. Behöver komma ifatt med mina skönhetstimmar eftersom dom har varit alldeles för få.
God natt, god morgon, vi hörs snart igen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad skönt att ni har ett boende nu! Tänker på dig varje dag :)

2010-08-15 @ 20:36:43
Postat av: Ia

nu börjar det rulla på för er=) kram

2010-08-16 @ 21:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0