Friday evening at a hotel in the middle of the city.

Mina damer och herrar. I detta nu sitter jag pa ett mindre finare hotell, Hotel State Street, som kostar 69 cent mer an det vi gav per natten for vandrarhemmet. Varfor kom vi inte pa det har tidigare, typ!? Ni ska bara veta vilken extrem lattnad det ar att fa komma bort fran det svinhuset och nu bara vara tre som delar samma rum. Himmelskt! Och nu med bla Bob Marley, Thin Lizzy i oronen sa vaxer en ratt bra kansla fram! Och den kanslan har varit sallsynt, vill jag lova.

Kan ju ta och beratta lite om min halvt handelserika dag! Borjade med en utcheckning fran vandrarhemmet, vidare till hotellet och lamna bagaget hos den trevliga indiern i recepetionen, for att sedan ge sig ivag till skolan dar jag fick veta att jag tillhorde den senare gruppen som skulle registrera sig for hostens kurser. Jaha, bra informerat dar international student office. Strosade ivag med en tjej till skolans matsal och cafeteria (som hade en dimmig havsutsikt). Dar spenderade jag tva timmar for att sedan sitta mellan 12-2pm pa en riktigt seg genomgang av hur skolan ar upplagd gallande kurser etc. Riktigt stenalders system. Efter den harliga genomgangen sa var det dags att fa resulten fran vara assetments test och boka in kurser. Matten gick som jag trodde, kommer fa borja fran scratch med Math 1 Basic, vilket inte alls ar kul nagonstans. Kommer namnligen fa plugga arslet av mig for att kunna gora ett transfer till ett universitet. Blir matte varje termin nu i tva ar, eh YEJJ! Engelskan blev jag faktiskt lite besviken pa. Blir att plugga eng 70 och 80. Kan ju snabbt forklara att utover matte och diverse andra kuser som behovs sa ska man na niva eng 110 for att det ska kunnas gora en transfer. Lovely! Men hur som hur, det ar sa laget ar och jag blir inte smartare for att jag klagar. Fick ocksa antligen tummen ur idag och fixade en dator, en fin liten vit mac sak. Hoppade pa ett rejalt bra erbjudande faktiskt. Dator, 3 ars forsakring (som aven funkar hemma i Sverige sen), tradlos hp-skrivare/kopiator, 3 program till datorn och en ipod med 8gb. Och lyssna och se pa fan nu! Da fick jag skrivare/kopiatorn och ipoden gratis. Den ni! Se vad man kan hitta pa langs state street nar man ar lattare uttrakad..
Klockan ar nu over midnatt har, rattare sagt pa pricken 12.15am och jag ar inte trott. Tror jag borjar hitta tillbaka till mitt vanliga nattuggle-jag. Sa skont! Far man nagon sorts balans. Hittade en broschyr av det intressantare slag nere i hotell lobbyn tidigare ikvall (efter att ha avnjutit en nudel kvallsmaltid med en av tjejerna, det ar lyxigt stundent liv det!) om "Surf lessons". Josses amalia! Jag forsokte med nagon lattare overtalning pa tjejerna, men da paminde givetvis en av dom oss att andra att vi far ju ta surf lektioner pa lektionstid, och da fa units for dom. (man ska samla ihop 60 transfer units for att kunna soka till univeristet) Blir till att soka en kurs i det till nasta termin da, helt enkelt!
Imorgon har det snackats om beach volleyboll och senare blir det utgang for att delta i den sista Fiesta festival dagen. Ska bli efterlangtat skont att fa ta en paus fran allt jobbigt och bara ha lite kul en dag! =)
Forresten har jag skaffat Skype nu. Sok pa [email protected] eller JessicaLinnJohansson tror jag att jag dopte mig till...
Hoppas ni tar hand om er darhemma!
Kram fran mig och min luftmadrass pa golvet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Gutt att du har dator nu, gör mig ett skype konto idag så kommer lägga till dig så fort som möjligt. Kolla upp sen när du har lov sen så vi kan planera lite på när vi kan komma! :)

2010-08-07 @ 10:16:19
Postat av: cathrine

vilken bra deal på datorn du fick, eb gratis iphone det är något det=) det kommer säkert lösa sig med kurserna så du får nog dina poäng och kommer in. Trivs du bra då, längtar du hem än? här hemma är allt som vanligt, molnigt och svenskt=) nu ska jag läsa vidare på din blogg, ha det bra, saknar dig kram

2010-08-07 @ 16:47:21
Postat av: cathrine

jessie kan du inte lägga till en gästdagbok på bloggen så man kan gå in och skriva där=) ha det bra lollo, vi får höras så fort jag fixat skype eller så ringer jag en annan dag. kram kram

2010-08-07 @ 19:03:01
Postat av: Anonym

har lagt till dig anna! hoppas vi ar inne samtidigt snart! =)



Hur lagger man till en gastdagbok? vet knappt hur man lagger upp bilder, tankte forsoka med det nu.. jag trivs bra, men man langtar hem nar det ar som tuffast och nar man inte forstar nagot! Vadret ar sadar, dimma pa mornarna men sen spricker dt upp. Ar runt 20 grader och halv taskigt med sol =) kram pa er!

2010-08-08 @ 02:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0