you never crossed the river, unless you got wet.

Har varit en alldeles lagom onsdag idag! En dålig nattsömn, blev väckt av sopbilens målbrotts tuta utanför fönstret imorse och man väcker inte en björn som sover. Så det satte sina spår en stund på morgonen. Men efter ett tag kom jag äntligen igång och det bar av en sväng ner till state street! Fick hem lite förnödenheter så nu ska jag nog kunna överleva ett tag utan problem. Blev en mindre lunch på Silvergreens innan hemfärd och vid det klockslaget när vi begav oss hemåt så var det så grymt varmt! Det varmaste hittills, skulle jag tro. Jag dog ett tag, i vaket tillstånd, på sängen. Men självklart kom den bekanta rastlösheten och infann sig efter några timmar så en av tjejerna och jag drog ner till state street igen. Vissa klädaffärer är öppna till 10 pm här! Hur härligt är inte det med lite kvällsshopping :) Två linnen och en sjal rikare så var det dags att vandra återigen hem. Men efter att gått denna extremt tråkiga, långa runda en gång idag så var ju cykeltaxi något utav ett roligare alternativ! Stackars man! Sträckan han cyklade är inte kort när man samtidigt skjutsar på två kvinnor! Haha, fy! Men han kämpade som en oxe och berättade bland annat att han hade tagit jobbet för träningens skull. Och träning det gav vi honom alldeles säkert! För svetten rann om honom när vi betalade.

Klockan är nu 00.02 här och jag börjar äntligen känna av lite trötthet. Ser verkligen fram emot imorgon då skolan håller en grillfest mellan 1-4pm på Leadbetter Beach för oss internationella stundenter. Ska bli spännande att se om det är något annat folkslag än svenskar här nere, som det verkligen kryllar generöst av. Utöver det är det inte så mycket planerat imorgon. Allvaret börjar nästa måndag, den 23e, så spontana dagar är att ta tillvara på nu skulle jag tro!

God natt och hoppas ni alla får en fantastisk torsdag!
ps. jag har inte riktigt tagit mig tid till att lära mig hur det här med att blogga fungerar. Så ni får ha en gnutta överseende med uppläggen. Det här med textstycken verkar ju inte fungera alls och lägga in bilder sög ju.. to be better continued.


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad härligt det låter! Hoppas att grillfesten blir rolig och bra! Linda på jobbet har bokat sin resa till Texas nu, så nu är jag skit pepp på att oxå boka till dig :) vi hörs på skype ngn dag nu då! :)

2010-08-19 @ 09:29:49
Postat av: Anonym

Det är toppen väder här nu, solen skiner som bara den! Så jag hoppas också det blir lyckat! Kul att träffa lite folk! :) JA! Det kommer bli så kul när ni kommer! Skype ska vi nog kunna matcha någon dag! :)

2010-08-19 @ 18:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0