Omedvetet sömnlös i Santa Barbara.

Lite tidigare idag när jag satt och dividerade med mig själv om sömn så kom jag underfund med följande:
Igår, onsdag, så gick jag upp kl 06.00 för att sedan bege mig till skolan och beta av en engelska lektion och lite senare på kvällen mellan kl.19-20.20 en matte lektion. Tar ett spontant beslut att dra ut på puben tillsammans med Carolina och anländer runt 21.30-22.00. Därefter följs kvällen av en ohälsosam mängd cigg, prat och en lagom mängd intag av alkohol, vilket visade sig i morse att det inte alls var lagom. Har kanske börjat amerikaniserat mig och totalt missat innebörden av detta ord? Hur som helst. Så drar vi ut till puben, hamnar på efterfest, kommer hem som ett kryss och sätter mig och skypar kl fyra på torsdags morgonen med en saknad gammal vän! Inser efter ett tag att jag har ju faktiskt skolan imorgon: Yejj! Tar mig i säng och sista gången jag kollar klockan var hon strax efter fem. Sover fyra timmar och blir väckt av ett sms. Efter att ha läst smset halvt i sömnen och mitt medvetande hunnit ikapp mig insåg jag sakta men säkert att det här kommer inte bli en kul dag. Trött som ett as är bara förnamnet av vad jag har varit idag. Känt mig som om jag blivit klubbade av en, tre, fyrahundra pålar och på engelska lektion kan jag milt säga att det kändes som att jag skulle trilla av stolen trots att jag satt ner(?) Fanns inte så mycket mer att göra åt saken än att hålla i sig där. Tidigare ikväll runt 18-tiden idag, efter att jag bränt riset på spisen, bestämt mig för att jag orkar inte göra något nytt så det blev tre riskorn, kött, sås till middag, så insåg jag efter en stunds funderande vart min extrema trötthet bottnade ifrån. I torsdags morse när jag gick och la mig hade jag helt sonika varit vaken i tjugo tre timmar, för att sedan sova fyra. Hello beauty sleep, here I come! Känns väldigt tacksamt att det redan är fredag imorgon. God natt alla mina kära!


Ny favorit med Kjell! "Det är bra som det e, krulligt i nacken och lite konstigt där framme"




Kommentarer
Postat av: galem

hahah vad skön du är alltså.. jag förväntar mig galenheter i hög grad när jag kommer neråt nästa år..

2010-10-18 @ 02:21:58
URL: http://then2now.wordpress.com
Postat av: jessie

jag lovar att ha ett gäng galenheter på lager till dig! ;) hoppas allt är bra med dig! kram!

2010-10-18 @ 05:30:58
URL: http://readmeiamascrapbook.blogg.se/
Postat av: galem

TACK! jag är halvsjuk för tillfället, det suger. Så jag får hoppas att du mår bättre och sover tillräckligt, unga dam!

2010-10-18 @ 17:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0