Onsdag,lägesrapport 3: Riskakor i all ära!

Onsdagen går nu mot sitt slut här i Santa Barbara och jag knaprar nöjt på söndersmulade riskakor och njuter av att det är helt fantastiskt att ännu en skolvecka snart har gått! Fem dagar mindre innebär enbart inte att helgen lurar runt hörnet, vilket i sig betyder lite efterlängtad freedom, utan också att dagarna kortas avsevärt ner tills jag får besök av två fenomenala brudar hemifrån! Idag är det exakt två veckor kvar tills de landar med flyget på Santa Barbaras flygplats, och jag längtar innerligt! Kommer bli två kanon veckor innefattande bla Halloween firande. På tal om det, så har jag fortfarande inte en jävla aning om vad jag ska klä ut mig till.? Tips mottages med glädje. Var tidigare idag inne i en av, vad jag känner till, två Halloween butiker på state street. Utbudet är sinnessjukt, slår Kalmar med hästlängder. Seriösare pyntad affär får man fan leta efter.. Känner starkt att jag måste slänga upp lite bildbevis angående det. Utöver det, så är jag nollställd rörande det ämnet.. Sak samma.

Min onsdag har inte bara tillbringats en snabbis på state och inne på Ralphs för en kvick inhandling av lite livsmedel, bla knäckebröd från Wasa, hur gutt kommer inte det bli nästa gång jag blir hungrig! Väntar ivrigt på det tillfället. (Det är dom små sakerna som gör dagarna underbara och outhärdliga!) Hur som hur, lektioner har jag ju faktiskt haft också. Engelska på morgonen och matte nu i kväll mellan 19-20.20. Fick tillbaka min midterm som jag gjorde förra veckan, 36/50 el. 72%. Ett C minus/G-, så i nuläget ligger jag totalt sett på ett G+. Vilket från min sida inte är helt inkorrekt, jag är fan nöjd! Vankas seger drinkar på fredag! Kanske till och med slänger upp pekfingret om jag känner mig lite extra kaxig. Räknar med att Anna och Carro är med mig på den..

Får nu vara nog med skriveri ikväll. Efter att ha ägnat alldeles för mycket fritid åt att skriva essays, så är jag nu fullkomligt skadad av alla skrivregler, synonymer osv. Har till och med börjat kika upp synonymer för svenska ord. Seriöst. (?) Tänker nu avsluta kvällen med att plugga igen lite nöjsam matematik, och muntra upp mitt humör med att jag faktiskt har sovmorgon imorgon. Och till er, mina vänner: Jag nämner det dåligt, men saknaden är stor efter er. Att vi snart ses piggar upp mina dagar när jag blir som mest verklighetsblind.
- Renmen ou!

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, tiden går fort! Kul att du klarat midterm i matten och engelskan, grattis! Hoppas allt är bra! :-)

2010-10-08 @ 16:55:52
Postat av: jessie

Åh vad roligt med en kommentar! nu blev jag glad!! hahaa ;D



Tack så mycket! Känns toppen skönt, hoppas allt är superfint med dig också mia maria! vi ses i jul hoppas jag? :) puss!

2010-10-10 @ 03:52:19
URL: http://readmeiamascrapbook.blogg.se/
Postat av: Mia

haha, yes! jag kanske inte kommenterar så ofta men nog läser jag ska du veta! :-D



Ja, det är klart att vi ses i jul!! Jag är faktiskt jättesugen på att hälsa på dig också. Skulle du vilja ha besök ngn gång? :-) Typ till våren kanske?

2010-10-10 @ 18:52:44
Postat av: jessie

Klart jag vill ha besök!! Du får komma precis när du vill! Malin pratar om att komma med! Ni är så välkomna! :)



Hur mår du då, miamaria? Pussar!

2010-10-10 @ 20:42:07
URL: http://readmeiamascrapbook.blogg.se/
Postat av: Mia

Så kul! :-) När sticker du tillbaka till amerikat efter jul? Jag kommer när som typ i vår när du är på plats igen, när tänkte malin hälsa på?! :-)



Jag har vart dunderförkyld men är snart frisk igen, så det är ganska bra. Hur mår du själv, jess? :-) haft ngt kul för dig i helgen? Puss!

2010-10-10 @ 20:58:30
Postat av: Mia

Så kul! :-) När sticker du tillbaka till amerikat efter jul? Jag kommer när som typ i vår när du är på plats igen, när tänkte malin hälsa på?! :-)



Jag har vart dunderförkyld men är snart frisk igen, så det är ganska bra. Hur mår du själv, jess? :-) haft ngt kul för dig i helgen? Puss!

2010-10-10 @ 20:59:45
Postat av: Mia

Så kul! :-) När sticker du tillbaka till amerikat efter jul? Jag kommer när som typ i vår när du är på plats igen, när tänkte malin hälsa på?! :-)



Jag har vart dunderförkyld men är snart frisk igen, så det är ganska bra. Hur mår du själv, jess? :-) haft ngt kul för dig i helgen? Puss!

2010-10-10 @ 21:00:35
Postat av: Mia

haha, nu fick du många kommentarer! mitt internet hängde sig nyss så det blev lite skumt^^ :-)

2010-10-10 @ 21:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0