Tisdag: Lägesrapport 2.

Med matteboken, anteckningsblock, mobil, pennor och dator tillbehör utspridda lite varstans i sängen så låter jag nu  pennan hamna i viloläge en stund, och ängar mig istället åt att uppdatera er om min tisdag. Vädret har varit kyligt, gick i haremsbyxor och en stor kofta till skolan idag. Kalla vindar och det andades verkligen höst, till och med några få löv från träden har fallit ner till marken och ändrat färg. Känns lite märkligt då man faktiskt inte räknade med det när man satt hemma i Sverige och fantiserade om förevigade sommar dagar och en skaplig mängd soltimmar. Men med sol i sinne så provade jag en bikini igår, har hört att det ska bli fint väder inom några dagar igen. (!) Köpte dock inte bikinin..Fasen. Förra torsdagen så hade jag en midterm i min ena engelska klass. Den ni, fick tillbaka resultatet idag. Lyckades pricka in 53/63, alltså 84% som lärarna envist räknar i. Mycket intressant! Återstår det att se imorgon om jag klarade av min midterm i matten, vilket jag är lite tveksam över, but heey.. svettigt kämpat, och hälften vunnet om så vore fallet! Hur som hur, så är det utgång på schemat imorgon kväll. Börjar sent på torsdagar, så är lika bra att passa på de veckorna när man inte står med läxor upp till knäna. Eller ja, det gör jag ju, men inte med läxor upp över öronen kanske vore rimligare uttryckt. En annan rolig nyhet är att en av mina sambos fixade hem ett köksbord idag, så nu börjar lägenheten genast kännas en aning mer hemtrevlig, åtminstone köket! Kanon bra jobbat! Började känna av en viss saknad efter bord och stolar när man har tillbringat x antal middagar på golvet i två månader. (Fort tiden går!?) Slänger upp en bild eller två imorgon. Innan jag blir alldeles för "fluffy" som min engelska lärare uttrycker sig lite för flitigt ibland på mina uppsatser, så får det här räcka för idag. Mer har faktiskt inte hänt.. Hittat ett nytt reggae band som jag roande nöter flitigt av låt efter låt nu. För övrigt så spelar bandet ikväll på Sandbar nere på state street! Förbannat vare mitt skolschema att jag börjar 08.00 imorgon. Men en vacker dag!
God natt, peoples! Saknar er familjen, djuren och min karl!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0