I survived another day in the wilderness.

Precis, får jag väl skriva då. Vaccinerade mig idag. Sprutor, sprutor, dessa skit läskiga sprutor. Trodde jag hade växt ifrån min extrema rädsla angående stick i armen, men icke. Jag grät hysteriskt och fick givetvis panik. Minst sagt. Mycket trevligt, eller snarare lite pinsamt.. Fick efteråt ett schysst plåster med någon gul fågel på, super tufft. "Dont worry, a lot of people react at that way" No shit. Du skulle ju praktiskt taget ta död på mig, kvinna.

För övrigt har jag känt mig super pressad hela dagen. Har överdrivet mycket plugg, och varje ledig stund i veckorna går till att sitta med näsan nertryckt i böckerna. Känner att det sakta men säkert börjar driva mig till vansinne, så imorgon måste jag ut och bara göra något annat. Funderar på att gå rundan jag gick sist (som det finns bilder på från gårdagen) och bara skingra tankarna. Funkar inte att jag går runt här och är skit osocial hundra timmar per dygn. Dags att vidta åtgärder, innan det här kommer sluta med att jag sitter här som en heltidsrökare igen och kedjeröker. Tanken är dock fruktansvärt lockande..

Är trött som få ikväll, och jag har lite extra hemlängtan efter mina små katter. Och min pontus. Även ifall jag inte har varit borta en längre stund, så har det räckt för att få mig att värdera det jag värderade från början ännu högre, samt uppskatta det jag hade tröttnat på. Jag ser fram emot den dagen då jag börjar mitt jullov i Sverige, och anländer med helt nya ögon. Förhoppningsvis ser jag likadant på saker, som jag gör härifrån nu. Livet blir bra mycket vackrare i andra synvinklar och perspektiv. Jämförbart med en kamera, zoomar man tillräckligt och lär sig se, tar sig tid, uppskatta detaljer - då trillar helheten på plats. Man kan inte annat än att gilla det.
God natt, peoples.
Älskar er.

All knows the way, but few actually walk it.



Kommentarer
Postat av: cathrine

Vi saknar dig oxå, Pontus har på sig lindor på natten, han är lite gallig på bena=) så han börjar bli lite bortskämd=) puss och kram

2010-09-17 @ 19:40:32
Postat av: cathrine

2010-09-17 @ 19:41:32
Postat av: cathrine

vi älskar dig oxå=)

2010-09-17 @ 19:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0