Non-smoking Sundays.

Har ju fått för mig att ha en dag i veckan då jag inte röker. Bygger på ett rätt långsiktigt tänkande, men idén är ju då att jag ska gradvis trappa ner och sluta en vacker dag/kväll/natt/på en lunch, whatever whenever.. Brukar klara dom här söndagarna med briljans måste jag våga mig på att säga, men just idag är det lite värre med det. Är lite mer rastlös än vanligt, och när man redan är född rastlös så kan ni ju föreställa er på ett hum hur mycket det kliar i fingrarna av tristess. Har precis skrivit klart ett personligt brev, som då förhoppningsvis ska ge mig ett jobb i sommar så jag kan bada i pengar i höst (dagdröm 320) och så att jag kan köpa mig en skruttig bil och tillbringa massa sightseeing tid i beroende på vart jag nu kommer befinna mig i världen (dagdröm 115) och även kunna jobba lite i höst bredvid studierna (dagdröm 5). Australien tillåter en studerande student att arbeta 20 h/vecka, vilket jag definitivt kommer att utnyttja om jag hamnar där. Fick ett mail av CATC, skolan i Australien, härom dagen och min ansökan är nu inlämnad för bedömning. Sjukt nervöst. Satt tidigare idag och glodde runt på Google och massa andra skolor och alternativ. Denna plan b, plan b, plan b.. jag som inte är någon större fantast av Stockholm, och helst inte Göteborg och Malmö, har tydligen inte alls så många skolor/orter att välja på i Sverige. Hittade en Inredare utbildning i Haparanda på två år. Eh ja.. kanske inte störtsugen på att flytta långt åt fanders på gränsen mellan Norge, Ryssland och Finland. Har dock hittat en skola i Fredriksberg, Danmark, som det lutar lite åt. Tåls att se om den är CSN berättigad eller ej, läste nämligen något skit om att den inte skulle vara det. (?) Det är sannerligen tröttsamt att försöka utbilda sig vissa gånger..


Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas hoppas hoppas på Australien! :)

2011-04-04 @ 08:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0