22 November.

Kanon. Hostat i minst två veckor och givetvis idag, precis när jag absolut inte har tid, får jag feberfrossa, yr, lite mer illamående än vanligt och trodde jag skulle hosta sönder lungona under 3D Design lektionen. Guld värt så strejka lärarens projektor så han skicka iväg oss till labbet - så stod där inne och hosta istället. Blev iallafall klar med min gips arkitekt byggnad-grej, vars inlämningsdatum var idag. Nya uppgiften är att konstruera en hatt av papperspåsar.. värsta är att det blir kritik på hattarna i kafeterian när vi är klara och om jag fatta det rätt så ska vi alla "glatt" (ja, säkert!) iklädda våra utomordentligt väldesignade pappershattar styra kosan mot matsalen och sätta oss ner vid något bord och prata om varför vi valde att göra just den hatten etc,etc. Seriöst!? Japp, förutom prov är det tydligen våran final i den klassen. Suttit och glott över alla mina kurspoäng/kurser osv och det suger ju något så extremt att det är två klasser som inte erbjuds över vårterminen, annars hade jag kunnat vara klar till sommaren. Skit! Så blir klar till December 2012. Nya schemat ser dock ut som följande:
  • Architectural Drafting 1 Måndagar 17.30-21.35
  • Principles of Residentil Construction Tisdagar 17.30-20.35
  • Computer-Asst Draft/Design 1 Tisdagar & Torsdagar 9.00-12.35
  • Space Planning & Lighting Torsdagar 18-21.05
Som konstaterat blir det många sena kvällar under våren. Mycket ritande och en datorklass.. skönt nog inte Photoshop eller Indesign, åtminstone förhoppningsvis. Photoshop och Indesign får mig att tappa humöret på två röda och sen sitter man där redo att slänga datorn i väggen, eller ge läraren fingret bara för att man anser att personen är en okunnig skit som inte kan förklara bättre. Haha, jaha. I ett nötskal..
Annars då. Vädret suger, är svinkallt i princip varje dag. Använt min varmare "vinter" jacka och skinnhandskar om kvällarna. Funderar på att köpa en halsduk imorgon, sjalarna håller inte värmen längre. Borde ge en bra väder bild, eller? Men jag längtar till vintern. Kan ju hoppas mina systrar inte har snott alla mina vinter jackor och stövlar. Pik där ja, hörre ni! Hur som hur, tur för er att jag saknar er alldeles för mycket.

Tisdag

mest soligt 

Natt: 4°C Dag: 15°C

Lördag

passerande moln 

Natt: 5°C Dag: 21°C

Onsdag

mycket moln 

Natt: 6°C Dag: 18°C

Söndag

mer sol än moln 

Natt: 6°C Dag: 21°C

Torsdag

spridda moln spridda skurar

Natt: 8°C Dag: 18°C

Måndag

spridda moln 

Natt: 5°C Dag: 21°C

Fredag

mer sol än moln 

Natt: 6°C Dag: 19°C


Tänkt mycket på framtiden nu de senaste. Verkligen veligt.. hört mycket bra om Pratt Institute i New York, men det lär väl vara piss dyrt. Träffade en köksdesigner, Patricia Just, i måndagskväll som hade studerat där..å, andra sidan så sa spådamen att jag skulle stå ut cirka två år till i skolan sen skulle det bara gå uppför. Kör på det naiva för nu tror jag. Inte så pepp på att plugga mer så planen är ju egentligen att kunna norpa åt sig ett inredningsdesign assistent jobb och jobba sig uppåt. Danmark är lite på kartan, åtminstone Europa. Saknar årstiderna. Efter att ha levt i solen ett bra tag nu och det har regnat 2-3 ggr på 4,5 månad och man blir överlycklig - då vet man att det är dags att förflytta sig hemåt en sväng. Nej, slutsvamlat, dags att pallra sig iväg till köket och äta något så vitaminbristen ställs till rätta antar jag.

Mark Knopfler - In The Sky http://www.youtube.com/watch?v=7zmeALNdDz4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0