waiting for December.

"A bird doesn´t sing because it has an answer, it sings because it has a song"

Kvällarna är sig lika nu förtiden, tiden flyter ihop i veckorna. Kan knappt förstå att det snart bara är två månader kvar och sen ska jag glatt hem. Måste ju erkänna att jag längtar, kanske är det därför allt flyter ihop så, eftersom jag väntar på December? Regnade härom kvällen, riktigt regnade. Glömt bort hur ljuvligt det låter. Vi umgicks och spelade lite beer pong i duggregnet innan det slog till. Fick mig att tänka på alla gånger man sprungit mellan barerna hemma i duggregn, förbannat de högklackade skorna, förbannat regnet och kylan. Nu vill jag bara ha en anledning till att köpa höstkläder. Lutar det åt att man fått en ny favorit årstid? Nya favoritfärgen är ju faktiskt orange nuförtiden.. Nuförtiden, nuförtiden. Av någon anledning har det aldrig känts mer som ett välbehövligt ord än nu i vokabuläret. Antar att när det känns som om tiden står stilla så gör även det som borde vara lite mer i det förflutna. Mer fokus på framtiden eller vad är det folk brukar ge som råd? Är ju diskutabelt. Kollade lite kvickt på klockan. 23.23 - konstigt nog visste jag exakt vad jag skulle önska mig, och det var bara ett namn. Nat King Cole - Unforgettable.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0